Klimaatstress bij jongeren verminderen

Hoe kunnen leerlingen geholpen worden anders te denken over de onzekere toekomst met heel concrete instrumenten voor duurzaamheidsonderwijs op de middelbare school?

Klimaatstress bij jongeren verminderen
1 categorie   bruin
Onderzoek:

Klimaatstress bij scholieren verminderen
Officiële onderzoekstitel: ‘Toekomstgerichte pedagogie en ontwikkeling van eco-identiteit op de middelbare school

Projectleider:

Andrik Becht, Universiteit Utrecht

Looptijd:

2023 – 2025

Centrale onderzoeksvraag:

Hoe kunnen leerlingen geholpen worden anders te denken over de onzekere toekomst met heel concrete instrumenten voor duurzaamheidsonderwijs op de middelbare school?

Deelvragen:

Wanneer begint de interesse van kinderen en jongeren voor klimaat en duurzaamheid? 
In hoeverre is duurzaam gedrag onderdeel van je identiteit? 
Kunnen we dat beïnvloeden en hoe?

Partners:

Onderzoekers: 

  • Andrik Becht (Universiteit Utrecht) (projectleider)
  • Karin Rebel (Universiteit Utrecht)
  • Tim Favier (Universiteit Utrecht)
  • Julia Kasch (Universiteit Utrecht)

Partners:

  • Patrick van der Hofstad & Frank Goethals (Stichting Technotrend)

Projectwebsite:

Meer informatie:

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:

Logo 1
Logo nwa
Logo
Logo color dark