Multilingual voices in STEM education

De thuistaal van meertalige kinderen wordt onvoldoende benut in het Nederlandse onderwijs. De onderzoekers willen meertalige strategieën ontwikkelen voor het leren van rekenen én wetenschap en techniek. Deze strategieën helpen ouders, leerkrachten en wetenschapsmusea om participatie van meertalige kinderen te bevorderen. Hierdoor presteren kinderen beter en ervaren zij meer inclusie.

Stressless
2 categorien   roze
Onderzoek:

Multilingual voices in STEM education

Penvoerder namens het consortium:

prof. dr. W.B.T. (Elma) Blom – Universiteit Utrecht.

Looptijd:

2021 – 2027

Centrale onderzoeksvraag:

De thuistaal van meertalige kinderen wordt onvoldoende benut in het Nederlandse onderwijs. De onderzoekers willen meertalige strategieën ontwikkelen voor het leren van rekenen én wetenschap en techniek. Deze strategieën helpen ouders, leerkrachten en wetenschapsmusea om participatie van meertalige kinderen te bevorderen. Hierdoor presteren kinderen beter en ervaren zij meer inclusie. Download hier de flyer

Projectwebsite:

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:

Logo 1
Logo nwa
Logo
Logo color dark